úterý 20. března 2007

The Fountain


No...nevím, jestli by tohle vůbec měl číst někdo, kdo Fontánu ještě neviděl, ale pokud někdo četl recenze a komentáře na ČSFD, tak to už má stejně jedno. Akorát je myslím lepší nic před zhlédnutím nevědět, protože negativní (hlavně) recenze ovlivňují a obzvlášť u tohoto filmu, kdy všichni, co viděli Pi a Requiem for a Dream, očekávají skělý film a nepřipouští nic jiného než 5***** z traileru :) Doufám, že nebudu moc spoilovat...ale ten příběh je jednoduchý, takže spoilovat vlastně ani není co. Vše se odehrává spíš v symbolech a přirovnáních.
Každopádně must see v multiplexu, páč jinak film ztrácí svoji 100% působivost...hlavně hudba...hudba je geniální (bez přehánění)...docela by mě zajímalo, jak to ten Clint dělá, že vždy vytvoří takový skvost :) Ale i doma na kompu jako druhé zhlédnutí se dá prominout...už se na to chystám ;) No a samozřejmě vizuální efekty...ale k tomu se ještě dostanu.

Ještě před samotným kinem jsme šly se ségrou teda domluvit pevné datum na tattoo...docela se zadařilo (další post..snad možná zítra napíšu víc), takže dobrá nálada vládla světem a ani mi nevadilo, že Fontánu šoupli do nějakého béčkového sálu a že celkový počet diváků i s námi dvěma byl 10 :)) Ve Futuru bylo dost času, takže jsme daly oběd a víno a pak už teda nedočkavost...slečna nám před vstupem řekla že sorry, že pouští dovnitř až 10 minut před začátkem...tak jsme teda čekaly asi čtvrt hoďky v tom smradu z popcornu (btw takhle nějak podobně *voní* ťapky našeho psa) byla tam jedna rodinka..všichni maxi porce popcornu a půllitrové kelímky koly...všichni šli na Vratné láhve. Měla jsem trochu strach, co tomu filmu řekne ségra, ale kupodivu se jí to líbilo :))

Nebudu tady říkat celý děj (je fakt jednoduchý), jenom se zmíním o pár věcech. Předně jsem nečekala to, že i když má film pouze hodinu a půl, tak že to prostě bude stačit...asi to je tou táhlou hudbou, nevím, každopádně délka trvání je ideální. Hudba také ideální, kamera ideální, vizuální efekty úchatné...no a tak bych mohla pokračovat...akorát na konci...některé záběry se stromem (míza dopadající na zem, kytky rostoucí neskutečnou rychlostí z těla...), pak ty *vesmírné* záběry...někomu to může *trhat* oči...i já v prvnich vteřinách jsem dávala za pravdu některým recenzentům o přeplácanosti a nepotřebné doslovnosti záběrů, ale po těch pár vteřinách mě to zase dostalo a i kdyby v tom filmu byla sebevětší blbost, tak se mi to stejně bude líbit...kdyby to totiž natočil někdo jiný, tak věřím, že z podobného příběhu by vznikla sladkobolná slátanina (Fontána je především smutný přběh s nadějí na konci), která by spíš vyvolávala pobavené až ironické úsměvy, takhle mi nezbývá nic jiného než dát 5*****.
No..jdu někde splašit OST (btw Fontána má skvělý oficiální web i s kouskem hudby a taky lze stáhnout v sekci (teď jsem normálně napsala *sexi* :D) fountain remixed nebo tak nějak screensaver a jsou tam i wally...moc pěkné...screensaver se stromem už mám stáhnutý ;):))

8 komentářů:

lama řekl(a)...

OST uz mam hec ;) neposlouchala si odvazny palce na r1? napadne/nahodne se shodujes s fukou (nebo to byl baldynsky?) :)) kadopadne ja sem 3.14 a requiem jeste nevidel takze mozna budu hodne prekvapen, no, mozna bych na to tady zasel do kina, ale arabsky titulky, uvidim ... no a ten konec, sexi(y) .. je videt vo cem se to vsechno toci, cha ;)

mikra řekl(a)...

hmm tak OST neni problem ze ;) odvazny palce jsem neposlouchala, vse je jenom z me hlavy :P hmm a lama nevidela zcela zasadni filmy...hlavne ze uz ma ost :P konec byl samozrejme preklep...x je hned vedle c vis ;)

lama řekl(a)...

a to k? ;) jasne, lama neni (uplne) dokonala :D

mikra řekl(a)...

no to k jsem tam samozrejme zapomnela dopsat ;)... (neni, ale mysli si to o sobe :P)

lama řekl(a)...

ale di ty brebto ;)

mikra řekl(a)...

ja nikam nejdu :))

lama řekl(a)...

vidim, ze se konstruktivne nikam neubirame :)) a vzhledem k tomu,ze sem fontanu nevidel tak predavam zezlo nekomu jinymu ;)

mikra řekl(a)...

no to je ale tvoje chyba :P