čtvrtek 1. května 2008

Filmový koutek IV

A teď už to snad dokončím :) (btw mi někdo ubral bod na ČSFD...wtf?! - omg, ať žijou zkratky x)

The Notebook

Nevím proč, ale pokaždé, když píšu slovo "notebook", tak mám tendenci napsat "nootebok". Asi nějaká obsese.
Jinak tenhle film je doopravdická slaďárna až to pěkné není, ale když ten Ryan je neodolatelný :)) Jsem se divila, že se nechal uvrtat do filmu tohoto typu. No ale v každém se skrývá romantická duše, čili když se přistoupí na hru, že existuje láska na první pohled a takové ty věci, vyjde z toho 5 hvězd.



The United States of Leland

Proč mají distributoři tak rádi název začínající "Svět podle..."?? Chjo, prostě nechápu. Každopádně opět skvělý Ryan Gosling, který spolu se svým sarkastickým filmovým otcem (Kevin Spacey) si ukradli celý film pro sebe.






Freaks

Kultovní záležitost z roku 1932 :) U takových hororů se nebojím :)






The Believer

Ryan Gosling...asi zatím nejlepší film, ve kterém jsem jej viděla. Lepší než Kult hákového kříže. Celé mi to ještě dlouho vrtalo hlavou. "Je to romantické hnutí. Vždycky bylo."







Irréversible

Český název Zvrácený...nechápu, kde se k tomu přišlo, ale správně to má být "nezvratný,nevratný"...nikoliv "zvrácený". Název "nezvratný" plně vystihuje dění ve filmu, tak kde vzali "zvrácený"??? No nic...
Určitě ne film pro každého, ale spíš pro silnější povahy. Mezi tyto lidi se neřadím, možná proto na mě tak zapůsobil. Už dlouho se mi nestalo, abych musela odvracet oči a cítila bolest za lidi ve filmu a po celou dobu celá ztuhlá zírala, co se to tam vlastně děje....hmm...a abych o filmu premýšlela tři dny v kuse. Skvělá kamera, nekonečné záběry bez střihu...proto skoro až dokumentární vyznění... Nevím, film je označován za kontroverzní, nekteří jej mají za odpad, který by taky dovedli natočit a pod. To bych je chtěla vidět. Kamera, hudba...vše mi přišlo skvělé a vždy to korespondovalo s tím, co se děje ve filmu. Pěkně je to popsáno v komentářích na ČSFD (teda ty s pěti hvězdami ;) Nesmírně naturalistické scény, implicitní násilí, ale nic šokujícího v tom smyslu, že by se takové věci nestávaly v reálném životě. Takhle hnusné, syrové atd. to ve skutečnosti je, tak proč něco zkrášlovat. Prostě jsem ani nečekala, že to bude tak dobré. V každém připadě Gaspar Noé je ďábel. A ještě bych se chtěla zastavit u Vincenta Cassela...u Eastern Promises sem si říkala, co to je za bláznivého herce s příšerným přízvukem...ta angličtina byla taková až skoro ruská...že by fakt Rus??? Omyl, Francouz a v Irréversible byl nesmírně přesvědčivý. Skvělý herecký výkon...vlastně všech zůčastněných herců. Film má taky spojitost s předešlým dílem od Noého a sice Seul contre tous. Nutno vidět :)
No dávám 100% a nemyslím si, že je to Francií.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Vida Zvrácený, mně byl ten český název pořád nějaký divný, protože přesně to "nevratný" vyjadřuje dění absolutně přesně - i včetně toho, že film jde chronologicky pozpátku...

Je to už řádka let, co jsem film viděl, ale musím říct, že dojem na mě udělal silný - velmi podobné dojmům, které popisuješ ty. Je to drsné, označované kontroverní, v Cannes z toho zvraceli... ale přiklášlovat bohužel není co, když realita je, jaká je - a děje se to bohužel dnes a denně...

mikra řekl(a)...

Je tady mrtvo, vim, proto dik za koment :)

Anonymní řekl(a)...

No, já tu taky od toho nějakého dubna nebyl, takže to bylo k tématu, než na nějaké oživování ;))