sobota 31. května 2008

Filmový koutek V

...aneb do pětice všeho dobrého a na naléhání, ať už sakra něco napíšu :))

Into the Wild

Sean Penn se vytáh! Ze začátku jsem si říkala, že to trochu všechno překombinoval a některé zpomalené záběry působí lacině, ale nakonec mě přesvedčil závěr a soundtrack! A taky to, že je to podle skutečné události.
Každopádně bez tak skvělého OST by ten film byl poloviční a ještě by mě štvaly ty kýčovité pěkné obrázky z "úesá". Eddiemu se to prostě povedlo, hlavně skladba No Ceiling...škoda že je tak krátká :/ (Hard Sun - hodně nakažlivá melodie)


Brødre

No...silný a realistický film...až tak moc realistický, že jsem z toho nemohla spát. Skvělé herecké výkony...tihle "bratři" hrají asi ve všech dánských filmech :)






La Môme

Nezaměnitelný hlas Edith Piaf a skvělá Marion Cotillard. Filmu je vyčítána strohost co se obsahu týče a vysvětlení dějových zvratů. Mně to zase až tak nevadilo. Spíš mě to vyprovokovalo si o tom něco zjistit.







C.R.A.Z.Y.

Žádná teenage comedy, ale místy hodně humorný generační film s výborně vybranou hudbou. Občas mi to připomínalo Pelíšky :)








Stay

Opět film s Ryanem Goslingem a opět nadprůměrný, ale vysvětlení konce jsem si raději dohledala na netu, protože i když se to tváří jako film typu "druhý Lynch", u kterého doslovné vysvětlení není třeba, stačí ten pocit, tady by mi dovysvětlení asi chybělo. Jenom jsem nechápala, proč má Ewan McGregor tak krátké nohavice??? :))




La Haine

Nenávist plodí nenávist, stará pravda, která stále platí a proplétá se celým filmem. Černobíle nasnímaný film s excelentním Vincentem Casselem (už jsem se tady nad ním rozplývala v minulých postech) a jeho dvou kamarádech, kteří přežívají na předměstí Paříže a jsou naštvaní (velmi slušně řečeno) na celý svět. Téměř vizionářské drama (natočeno 10 let před násilnostmi na předměstí Paříže v roce 2005), ve kterém padne spoooousta sprostých slov a taky se tam objeví kráva a zmixovaní Edith Piaf s KRS-One.




Adams æbler

Dánská komedie...tragikomedie, ale opravdu výborná!!! Spousta černého humoru, symbolů a odkazů, výborný scénář a opravdu divný doktor v nemocnici. Po tomto filmu budete mít chuť si v autě pustit How Deep Is Your Love od Take That ;)





Code 46

Romantika + sci-fi + nádherná hudba + skvělá kamera...stačí ne? (Samanta Morthon hrála v Control) - btw kdyby někdo vlastnil soundtrack, tak se ozvěte :)







Seul contre tous

Gaspar Noé...jojo...úvod je naprosto famózní a pak už jenom bezvýchodnost a spousta nadávek na všechno...a ten konec...pokračování na začátku Irréversible.







The Chumscrubber

Cynický pohled na americkou společnost, kdy si ani rodiče málem nevšimnou, že se jim oběsil syn. Ralph Feinnes s těma delfínama...nutno vidět :) Stejně mi na tomhle filmu do pěti hvězd něco chybělo...





La Vie nouvelle

Pro tenhle film netřeba žádné titulky, teda mi bylo vše jasné z těch pár anglických a francouzských vět :) Jsou tam fakt snad jenom tři :)) No a jinak to je ARTOVÝ film, čili mluvit zde o ději je trochu mimo mísu, jde spíš o pocity jako takové. Pěkně je to popsáno zde.





Bill Bailey: Part Troll

Nutno vidět! (Kraftwerk, drum'n'bush apod :D ...) Jinak potom lze pokračovat s Black Books ;)





Klass

Povinnost tohle pouštět na základkách. Pěkný komentář má na ČSFD Radek99, se vším souhlasím. Jenom jsem si tak uvědomila, že u nás něco takového jen tak nevznikne.








In This World

Další skvělý film (skoro až dokument) od Michaela Winterbottoma. Cesta asi dvanáctiletého (?) kluka z Afghanistánu do Londýna. Společně se svým bratrancem (?) překonávají hranice států a není to žádný med. Opravdu drama, po kterém mi nebylo úplně nejlíp po těle.





Elephant

No, režie Gus Van Sant. Už od dob My Private Idaho mám pro něj slabost :) Podobný námět jako Klass. Akorát místo Estonska tady máme High School někde v USA a dva klučíky, kteří jdou "hrát" akční hru v reálu, čili jen tak z legrace vystřílejí půlku školy jako srnky v lese...teda mně to tak aspoň připadalo. Natočeno s velkým odstupem, závěr si musí udělat každý sám. Moc pěkná kamera.





Southland Tales

Druhý film od Richarda Kellyho (Donnie Darko). Dlouho mě odrazovalo docela slabé hodnocení na čsfd, ale Nazghul doporučil, takže za pět hvězd, protože to je docela hodně revoluční a nově natočený film s herci z béčkových filmů :) Pořádně jsem si nepřečetla obsazení, takže jsem celou dobu přemýšlela...je to ten Justin nebo není :)) Hodně vtipné, ironické, super scénář :)




Identity

Ty čtyři hvězdy jsem dala hlavně kvůli originálnímu konci. No a protože nechci použít žádný spoiler, tak raději přejdu na další film ;)








Fracture

Ryan Gosling ;) Už mis ním těch filmů moc nezbývá :) Zde opět skvělý spolu s Anthonym Hopkinsem. Škoda jen toho nic moc scénáře a některých zbytečných postav. Druhý Primal Fear to není.







The Village

Mmmm...lahůdka, ale zřejmě kontroverzní v tom smyslu, že spousta lidí očekávala od Shyamalana druhý The Sixth Sense, a ono nic :)





Children of Men

Skvělé sci-fi (fakt jsem to napsala???), které má neuvěřitelnou kameru...jen jsem valila oči :))) Až na ten trochu divný konec, ale jinak bezchybné. Alfonso Cuarón je machr, budu se muset podívat i na toho Harryho Pottera :))




Frida

Moc pěkně natočené, barvy, výtvarné ztvárnění namalovaných obrazů a tak...tequila! :) Akorát mi na tom pořád něco vadilo, asi to, že na Fridu Kahlo je Salma Hayek moc pěkná.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Jsem si pobral půlku těch snímků co jsi zde zmínila. Tu druhou už znám, a u některých jsem váhal. At mám v katalánsku naco koukat.
raduzzz

mikra řekl(a)...

ktere? :) co v katalansku?

Anonymní řekl(a)...

Before the Devil Knows You're Dead..code 46..elephant..la heina.. stay alive..a další..já poslední dobou na snímky neměl čas..v katalánsku doženu.. Budu v Portbou, blízko francie, sezonní práce v hotelu. Tak už se vidím večer na pláži jak koukám na film doporučený Mikrou :-)
raduzzz

mikra řekl(a)...

Tak si to tam uzij :)