sobota 10. listopadu 2007

On the Road


Jenom bleskově napíšu něco o cestě do Le Mans, páč celkem zajímavé a než na to zapomenu... . Cesta z Ovy do Prahy "žluťákem" proběhla hladce, až na to že ke mně přiřadili asi desetiletou holku a předemnou seděly nějaké dvě holčiny, které se pořád bavily o tom, jak jedou studovat do Německa a tvářily se děsně důležitě, takže jsem zvuk ve sluchátkách dala na plné pecky, pže než poslouchat ty jejich kecy, to už byl lepší filmík The Dukes of Hazzard. Strašná kravina (sprominutím), na čsfd jsem tomu dala jednu hvězdu a to ještě s přivřením všech čtyř očí x). Za Brnem ovšem další film Ať žijí duchové :) To mi přišlo po předchozím jakoževtipnémfilmu docela zábavné, pribiňáčci sou ok a Sovák je super a vůbec... Asi na to mělo vliv i to, že to dávali s anglickými titulky - protože vepředu seděli dva Španělé, asi kolem třiceti let...pořád popíjeli nějaký čaj či co... Na Florenc příjezd kolem devíti večer, spousta divných lidí (pže tam asi půl hodiny stál rumunský autobus). Tak jsem tam čekala s ostatníma lidma u okýnka Eurolines. Ti vypadali v poho (taky že jo, pže taky jeli buď do Německa nebo do Francie jako já ;) Rumunský bus teda odjel a přijel další...tentokrát už správný...Praha - Paris :) Přesně ve 22:00 odjezd. Zastávky v ČR jsem prospala...akorát kolem sedmi osmi ráno nějaké německé město a chudáci děcka šli do školy ;) Jo...ty holky jedoucí do Německa studovat byly taky ve stejném busu...naštěstí vystupovaly ani nevím kde, ale druhý den, kdy se jelo už jenom přes Francii, to bylo ok. Na německo-českých hranicích v poho, v Německu a Lucembursku taky v poho (docela dost škodovek jsem viděla za tu chvíli, co bus vjel do Lucemburku :) Skoro všichni Češi vystoupili v Německu, pak už spíš jenom přistupovali různě mluvící lidi. Cestou do Paris nás zastavili dvakrát...nebo třikrát?...policajti, jednou dokonce i pejsek pročmuchal celý bus (fenka, černý labrador) :) Nikdo ovšem nepřevážel žádné zakázané látky :P
Cesta přes Francii byla celkově dost nuda, teplo, slunce, samé pole všude...krajina nic moc. V Paris to už bylo jiné kafe, docela chaos, ale v pohodě bus dojel do La Défense. Všimla jsem si všudypřítomných reklam na Prison Break, pže to teď dávají na M6. No a Paris je fajn. Se mnou vystupovali akorát dva čeští manželé, důchodci, a ještě Vietnamec nebo já nevím odkud byl. V metru jsme se potom rozdělili, popřáli mi pěkný pobyt (ti důchodci) a pak už jsem jenom přestupovala na nadru (kufr, který se nezdál tak těžký, když se s ním jede po rovné ploše, byl jak deset pytlů cementu...všude samé schody, naštěstí vždy mi pomohl nějaký hodný francouzský mladík ;) pořád se na mě usmívali a já jakože thanks a merci :) Na nadru Paris Montparnass Bienveue docela zmatek, než jsem koupila listek na vlak :) Anglicky naštěstí uměli, ale i tak s tím přízvukem jsem rozuměla jak kdy. 200 km teda za 23 euro (žádné TGV). Tento normální vlak stál na dvacáté koleji, úpně na kraji...nejlepší místa zabraly samozřejmě vlaky TGV. Přirovnala bych to k našem IC...zvenku nic moc, ale vevnitř jak naše IC. Problém byl co s kufrem...nahoru bych ho nedala, tak jsem se usadila ke stolku pro 4 lidi, jedině tak mohli lidi procházet. Před odjezdem se ale vlak začal dost plnit, jeden fakt pěkný kluk se zeptal, jestli si může přisednout a dát ten kufr nahoru...já že klidně... (sem hned uvažovala, jak to budu dávat dolů). Lámanou angličtinou (btw super film ;) se hned ptal, odkud jsem a co budu ve Francii dělat, tak jsem mu to teda vysvětlila a když vystupoval, tak mi popřál hodně štěstí a ať se mi tady líbí a tak..to by se mi asi v ČR nestalo. Celkově mi všichni tady připadají vstřícní a usměvaví... To je zatím vše...na nadru v Le Mans už mě čekala ségra s Anne :)

10 komentářů:

kihsleek řekl(a)...

Takze pozemni cestovani :) No pekne jsi to napsala. Hlavne ze tam mas vzdy po ruce usmevaveho mladika. To rad slysim :)

mikra řekl(a)...

No to bylo v Paris v metru zejo :)) Tady kdyz jedu s kocarkem s Henrim do garderie, tak ani ne :D

Anonymní řekl(a)...

"Celkově mi všichni tady připadají vstřícní a usměvaví..."

Osobně (ne teda z Francie) a zprostředkovaně (přímo z Francie) mám podobnou zkušenost, konkrétně s Francií i třeba v tom, že je celkem běžné zdravit cizí lidi - na chodbě, ulici,... Podobně pak to, že i lidi, kteří se znají, zdraví se dost často velmi vřele potřesením pravic... jiný kraj, jiný mrav... jen mi u nás těch mravů přijde nějak míň :)

mikra řekl(a)...

u nas je to proste jine...tady me strasne bavi nakupovani cehokoliv :)) prodavaci se muzou roztrnout a nevypada to, ze by se do neceho nutili.

Anonymní řekl(a)...

hm, fajné jako :-)

mikra řekl(a)...

jako cesta? :) jo...ta byla fajna :))

Anonymní řekl(a)...

jako celkově :-)

mikra řekl(a)...

ok ok :) jj, celkove je to tady jako fajne :)

Anonymní řekl(a)...

No, na me byli ve francii stridave hodni (pred nasim vchodem postavali ganjovi cernosi, furt se nas ptali co a jak) a stridave zli (s 2m figurou sem se obcas nemoh vejit do metra a vsichni se mi smali!)... nakonec sme byli hodny taky, roztlacili sme slecnu co ji u eiffelovky chciplo vozitko, delili sme se o cigarety s vagusackymi pany, pomahali starenkam do a ze schodu... je hezke byt hodny na hodne lidi.

mikra řekl(a)...

jo to nepochybne :) jinak ti vagusacti panove jsou tady taky...jedine co mi na nich vadi je to, ze maji spoustu psu, neco jako u nas, a zebraji...teda postavaji pred obchodama a nekteri lidi jim hazeji centy...a ti chudaci pejsi cely den na jednom miste s nima.