neděle 29. července 2007

Vratné lahve


Konečně jsem se podívala na nový film od Svěráků a nezklamal. Hudba podobná Koljovi (protože Soukup)...taky záběry detailů...no ale hlavně některé věty by se měly tesat, jako např. "břízka se k břízce naklání" nebo "to znám ty tvoje humory" :))) No a samozřejmě Kolářová je kočka a jak přísně pronáší skoro všechny věty, hlavně tu o Plzákovi, tak je neodolatelná :) Po dlouhé době konečně dobrá příležitost pro Macháčka (v posledních filmech od Hřebejka mě skoro až iritoval) hrát normálního člověka...i když učitele ;) To dítě, co tam hrálo, neodříkávalo křečovitě naučené věry, ale úplně přirozeně mluvilo - to mě taky příjemně překvapilo. Ve filmu je spousta vtipných míst (herci Divadla Járy Cimrmana :)) a hlavně nesmím zapomenout na Budaře!!! Mám ho raději čím dál víc...zde je video k jeho jedné písni (dík za odkaz hermitkovi).
Abych pořád jenom nechválila, zde je můj výčet negativ. Za prvé některé scény byly na mě až moc překombinované (závěr a sny) a za druhé product placement, ale to je už nutné zlo v každém filmu a nic nemůže být horší než Rafťáci.
Někomu jistě Vratné lahve budou připadat jako až moc český film s příjemnýma človíčkama (jak by řekla Lucka Bílá), ale s tím se nedá nic dělat...pořád čekám na nějaký film, který by snesl označení "evropský" - nevím proč si vždycky vzpomenu na sérii filmů natočených podle Dogma 95.
Každopádně příjemná komedie s typickým svěrákovským humorem, čili 5***** (i přes výhrady...asi trochu nadržuju).

Žádné komentáře: